torsdag 24 januari 2008

En strumpa har börjat ta form.


Jag har kommit fram till att jag har 2 olika garnlager.Ett med bara rester,små nystan / froggat/mm.Så har jag ett lager med garn jag köpt för att göra tröjor eller nåt annat stort.Alltså det finns fler än 2 nystan av samma färg.Då är det inte restgarner tycker jag,så jag döpte dom till mitt garnlager.

Nu har jag plockat fram ett nystan därifrån,tänkte mej ett par sockor.Inget mönster bara slätstickning för garnet är självrandande.Har stickat ett par sockor tidigare i samma garn då med spetsmönster men det blev inte bra.Stickar "tå"varianten,gillar att sticka från tån för då kan jag i lugn och ro bestämma hur jag ska göra med staftet,om det blir ett par till mej själv så bör avslutet bli en rullkant,har problem med svullna vrister ,annars blir det resårkant.

1 kommentar:

Strumpstickan sa...

Här är det också svullet värre så hemstickade sockar känns alltid bäst:)

Snyggt garn!