måndag 28 januari 2008

En UFO har landat i min soffa.




En UFO landade i min soffa i dag.Dök upp ur en påse under min garninventering.Tänk va man kan hitta i sina gömmor.


Garnet är ett italienskt mohairgarn som jag köpt nån gång på -80talet,tror jag.Hade en kompis som höll på med homepartys med garnförsäljning och då är det klart att man hade ett lager med olika färger.Det finns mera kvar så det blir nog flera sjalar.



Det blev lite garn kvar efter att de mörka sockorna blev klara så det fick bli ett par halvvantar ,sen är det förhoppningsvis bara en snutt garn kvar av 150 gram.



Inventeringen resulterade i denna förvaringsbox full med hela nystan,en box till(minst)kommer att dyka upp och då är det mohairgarn.Både i härvor och nystan.Jag gillar dom här boxarna.Då ser jag vad jag har för färger.Behöver inte åka till en garnaffär när jag vill "smaka" på färger för att få inspiration.Det räcker bara att dra fram dessa boxar för planera nya projekt.

Inga kommentarer: