fredag 18 januari 2008

Fortsättning på mössan.

Så här ser mössan ut nästan klar.Jag kom på att jag hade lovat tjejerna på stickcaféet att inte sy ihop den innan dom sett hur den ser ut omonterad.Så nu får den ligga så här till tisdagkväll.Jag har stickat bara 7 remsor.På mönstret står det att det ska vara 8.Men eftersom jag inte har rätt garnsort, så bestämde jag att 7 räcker.
Man har rätt att inprovisera när man kör med restgarner.Det får bli som det blir.
Det är ju en del av tjusningen med att sticka med restgarner.

Skickade efter mönster hos Garnhärvan på krokade vantar med kiltumme och krokade tossor.
Jag tror att vantar med kiltumme har bättre passform,

1 kommentar:

Mikaela sa...

Kan man säga så mycket mer än att den mössmodellen är häftig? Den där diskutionen om olika tummar ska jag någ inte blanda mig i förens jag har provat att sticka någon ^^