måndag 17 november 2008

Kuliga vantar.

Vantkorgen fylls på med diverse modeller av vantar mm,mina och andras.
Det är ett helt gäng med stickerskor i Finland som fyller på sitt vantförråd med hjälp av vantkorgen.En kul idé tycker jag.Det var så många som ville vara med så det blev vantbloggar.
Kinnaskoppa och Tumpputupa Kika in och kolla vilka fina vantar dom gör.

Dessa igelkottsvantar kunde jag inte motstå.Dom är jätte kul att göra.I restgarn förståss:)
Enkelt som bara den.Stickas på 2 stickor,halva vanten med enkelt garn(magen)
när man stickar den andra halvan(ryggen)lägger man till ett pälsgarn.
Slopa pälsgarnet när avmaskningen ska göra.Tummen stickas som vanligt,med eller utan kil.
Så syr man dit ögon och en liten nos.




Mönstret finns här på finska

3 kommentarer:

TruckerElin sa...

Jag tror jag måste lära mig finska.., igelkottvantarna var ju jättemysiga!

Britt-Marie sa...

HÄFTIGT helt enkelt. Finns nog ingen liten tjej som inte skulle älska dessa. Igelkottsvantar, tänk vad det går att göra!

Kram

dace sa...

Hej Soili, jag taggade dig här: http://daceshobbies.blogspot.com/2008/12/tagged-from-twist-your-stitches.html