lördag 21 februari 2009

Mössa nr 2 är klar.

Dominomössa nr 2 är klar.Nu ska jag ta det lite lugnt med stickandet.
Har börjat få lite problem med min vänstra handled.
Det "kärvar"lite,måntro ledvätskan börjar sina:)Det gäller att fördela handarbetet hädanefter.
Det är ju så att när jag sitter och stickar så är det inet bara 20 min,eller så.Det kan bli 4-5 timmar i ett enda svep(ibland)mer,inte undra på att lederna tar stryk.
Som tur är så har jag mina pärlor att ta till emellanåt.När jag jobbar med dom så känns det inte i handleden(än i allafall)....ta i trä.

1 kommentar:

Elsa Xenia sa...

Fin mössa - någon gång stickar jag kanske filt enligt samma mönster.

Jag blir trött i händerna om jag stickar på samma stickning i sträck. Jag kom på att det hjälpte om jag hade flera stickningar på gång, med olika garn och olika storlekar på stickorna, och bytte varje halv timme. På så sätt kunde jag sticka i timtals.