torsdag 9 juli 2009

Bamse är nöjd.

Det här blev klart i veckan,Bamse tycker att jag ska sticka en liten mössa också eftersom han har själv en mössa :) så ska babyn också ha en.Garnet räcker nog inte så jag får leta reda på lite enfärgat...blått kanske....eftersom det är små blå pluppar i västgarnet,det finns säkert någonstans.Jag vet att jag har ett mönster på en liten mössa,någonstans också.

Paketet till Stickhjälpen har kommit fram,så bild på det jag skickade finns utlagt på bloggen.
Jag glömde ju att ett kort innan jag klistrade igen kuvertet.
Byxorna på bilden är stickade i dubbelt bomullsgarn.Blev lite större och lite tjocka,men dom kommer nog säkert till användning ändå.

3 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Jag titade på bilden häromdagen och jag tyckte byxorna var väldans söta. Var hittar man mönster till dem?

Soili sa...

Oj,oj,oj....just nu vet jag inte var jag har mönstret.Någonstans i en kartong nere i källaren.Efter flytten så har jag noll koll var jag har mina mönster,i synnehet dom som ligger som lösa blad,detta mönster är ur en gammal tidning.Jag återkommer när jag hittat mönstret.

Pia sa...

Åh, så mycket fint du stickat!