söndag 29 augusti 2010

Mera restgarner kommer att gå åt.



Förhoppningvis ska dessa nystan bli fotvärmare av olika modeller.
Hur många det blir......ja,det står skrivet i stjärnorna.
En liten utmaning till mej själv.
I vilket fall som hellst så ska jag.........
skörda fotvärmare under 2 månader, sockor,tossor/benvärmare,

efter bästa förmåga under tiden 1/9-31/10.

Nu har den finska Strumpskörden slagit upp sina portar.
En finsk blogg med 263 !!!!!! medverkande, uppdelade i tre underbloggar.

Jag huserar i Potatislådan. Så finns det Syltkällaren och Höladan.
Det är helt fantastiskt va dom stickar där borta.
Jag blir så imponerad av den finska entusiasmen.
I november brukar man börja skörda vantar och allt annat som värmer"tassarna"
Jag ska vara med där i år också.
Det kanske är lite kul och veta vad som händer på stickfronten på andra sidan Östersjön.

Det stickas ju hos oss också.
Vi har Skördebloggen..... vi är inte så många som är med i den.
Det kanske dyker upp fler under hösten.
Nu är det ju dax och börja tänka på julen.....så smått.

1 kommentar:

The Willow Fairy sa...

Du gör så mkt fint och så snabbt också. Jag får lite lätt dåligt samvete. Det blir lite smått då och då, men restgarnshögen bara växer. Tror jag ska ge mig på att sticka halsdukar, det border sluka lite garn...